KAPPAHL NEWBIE VÄXER OCH BLIR STÖRRE!

<h1>KAPPAHL NEWBIE VÄXER OCH BLIR STÖRRE!</h1>

Som ny i världen behövs mycket kärlek och omtanke. KappAhl Newbie är en ekovänlig kollektion för familjens allra minsta som nu växer och blir större. Till våren har KappAhl nöjet att kunna erbjuda Newbie-kollektionen även i större storlekar. De nya storlekarna följer de typiska karakteristiska dragen som Newbie-kollektionen innefattar och består av plagg i mjuk ekologisk bomull.

Från vecka 10 2013 kommer Newbie att finnas tillgänglig i två olika storleksspann, ursprungliga 44 cl till 74 cl och nu 80 cl till 98 cl.
     – Kollektionen är anpassad till att barnen har rest sig och börjat gå och det innebär att vi har valt att arbeta med andra plaggtyper och modifierade modeller, säger Sofia Wallin, Design och inköpschef på barnavdelningen på KappAhl.

Liksom den nuvarande Newbie-kollektionen är plaggen tillverkade i naturmaterial för att visa omsorg för barnets känsliga hud samt att medverka för en bättre miljö. Designen kommer också att andas ett lugn där materialen är extra mjuka och fina. Inriktningen på stilen är tidlös där en neutral färgskala sätter tonen för kollektionen och är avsedd att fungera säsong efter säsong.

Överensstämmande mönsterbilder samt tryck ger igenkänning längs med hela storleksspannet och fungerar både för den nyfödda som för den lite äldre babyn. Förutom söta trikåtoppar och leggings innehåller kollektionen även mer detaljerade plagg som skjortor, stickade cardigans, små tunikor samt detaljerade college plagg med söta tryck– alla i ljuvliga pastellfärger och neutraler.

För ytterligare information:
Carina Ladow, Sortiment- och designdirektör, tel. 0704-715702, carina.ladow@kappahl.com
Monika Kostovska, Modepressansvarig tel. 0704-715556, monika.kostovska@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med snart 390 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com
*Enligt Orvesto Konsument 2011