HAMPTON REPUBLIC 27 – WHERE EVERY SEASON HAS IT'S FAVORITE

<h1>HAMPTON REPUBLIC 27 – WHERE EVERY SEASON HAS IT'S FAVORITE</h1>

Våren hos Hampton Republic 27 innehåller allt från klassiska marina influenser till härliga toner i pastell. Den amerikanska preppy-stilen, välarbetade plagg och fokus på detaljerna genomsyrar kollektionen säsong efter säsong.

På Long Islands sydöstra udde ligger det exklusiva weekendresemålet för den trendige New York-bon, the Hamptons. Hampton Republic 27-kollektionen är anpassad för den klassiska, avslappnade livsstilen som råder där och är influerad av den amerikanska preppy-stilen: tidlös och medveten, men ändå avslappnad.

Vårens inspiration kommer från sandstränder, segling och fiske som även är ett självklart inslag på denna exklusiva tillflyktsort. Pikétröjor, rutiga skjortor och finstickade tröjor hör till nyckelplaggen, tillsammans med upprullade chinos och avslappnade Rugger-tröjor.
Pastellfärger i en ljus behaglig färgskala syns framförallt på finstickade tröjor som matchas fördelaktigt med randiga och rutiga skjortor i överensstämmande färgskala.

Ett dominerande inslag är det marina temat med rött, vitt och marinblått i fokus där ränderna utgör mönsterbilden. Rugger-tröjan tillsammans med den kortärmade pikétröjan ramar in den avslappnade stilen som man upplever  i The Hamptons och kompletteras gärna med upprullade chinos i enhetlig färgskala. Den marina club-blazern klär upp den för övrigt lediga stilen.

Hampton Republic 27 bistår den medvetna mannen till en klassisk och presentabel garderob som är användbar oavsett sammanhang - business or casual.

För ytterligare information:
Carina Ladow, Sortiment- och designdirektör, tel. 0704-715702, carina.ladow@kappahl.com
Monika Kostovska, Modepressansvarig tel. 0704-715556, monika.kostovska@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med 400 butiker och 5000 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning knappt 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com
*Enligt Orvesto Konsument 2011