KARAMELLIGT OCH TUFFA INFLUENSER PÅ BARNAVDELNINGEN!

<h1>KARAMELLIGT OCH TUFFA INFLUENSER PÅ BARNAVDELNINGEN!</h1>

Barnmodet på KappAhl går hand i hand med den övriga modebilden i vår och bjuder på karamelliga pasteller samt tuffare influenser. Dessa modeföreteelser kombineras med funktion och rörelsefrihet som alltid står i fokus på KappAhls barnavdelning.

Den färgade femficksbyxan är ett av vårens viktigaste plagg. Detta nyckelplagg syns i början av säsongen i en sprakande färgskala som sedan tas över av härligt pastelliga färger ju närmare sommaren vi kommer. Barnplaggen är lekfullt avslappnade och har influerats av graffiti och streetwear-looken.

Överdelarna pryds av graffiti-inspirerade tryck och kombineras ihop med en college-jacka både hos flickor liksom pojkar. Mönstrade plagg matchas ihop med enfärgade komplement i en överensstämmande färgskala hos flickorna. Medan pojkarna bär sportigt influerade pikétröjor och t-shirtar med siffertryck, kombinerade ihop med femficksbyxan i valfri färg.

Även ett tuffare tema utlovas hos KappAhls barnavdelning till våren. Här är plaggen influerade av Western som gör sig synligt bland överdelarna tryckta med inka- inspirerade symboler som fjädrar och horn. Denim är en viktig del av temat och förekommer på allt från byxor och skjortor till klänningar och kjolar, både i ljusa och mörka tvättar.

Vidare kompletteras det tuffa uttrycket med döskalletryckta t-shirtar, amerikanska flaggan i alla dess former och kamouflage-mönster. Nitar pryder över- och underdelar och är en given detalj liksom accessoarerna. Färgskalan i temat går i nedtonade neutraler som militärgrön, beige och grå kombinerade med denim.

För ytterligare information:
Carina Ladow, Sortiment- och designdirektör, tel. 0704-715702, carina.ladow@kappahl.com
Monika Kostovska, Modepressansvarig tel. 0704-715556, monika.kostovska@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl grundades 1953 och är en ledande modekedja med 400 butiker och 5000 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2011/2012 var KappAhls omsättning knappt 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.
*Enligt Orvesto Konsument 2011