LÄTTARE ATT HITTA RÄTT BH - BARA PÅ KAPPAHL

<h1>LÄTTARE ATT HITTA RÄTT BH - BARA PÅ KAPPAHL</h1>

Rätt storlek och form på bh:n gör stor skillnad, både på utsidan och på insidan. Många kan känna igen sig i känslan att bläddra bland bh-galgarna och förgäves leta efter storlek och modell. Som första modekedja i världen sorterar KappAhl nu bh-sortimentet efter kupstorlek i butik, vilket kommer underlätta för kunden att hitta rätt.

Att hitta den perfekta bh:n är svårt. Som första modekedja i världen har KappAhl valt att hänga sin Creem-kollektion sorterad efter kupstorlek: nu kan alla kvinnor hitta rätt på KappAhl.
      – I samband med att höstlanseringen av vår populära Creem-kollektion har vi passat på att ta till vara kundernas önskemål för att de lättare ska hitta rätt modell, kupa och storlek, säger Carina Johansson design- och inköpschef på KappAhl Underkläder.

Förutom den nya sorteringen på kupstorlek har KappAhl även producerat en bh-guide som finns i butik och på bolagets hemsida, där man kan läsa mer om de olika modellerna och deras funktioner.
      – Varuhuskedjan Debenhams i Storbritannien gjorde en undersökning bland sina kunder som visade att så många som 85% av kvinnorna bar fel bh-storlek. Den statistiken vill vi hjälpa till att ändra på, säger Carina Johansson.

Creem-kollektionen är feminin, sensuell och klassiskt tidlös. Materialen är valda med omsorg och ger en lyxig och skön känsla mot kroppen. Urvalet är brett med olika modeller i kupstorlekarna A-E. Färgerna är klassiska och användbara, svart, vitt och hudton. För att förhöja den lyxiga känslan innehåller Creem även matchande trosor i flera feminina modeller.

För ytterligare information och bilder vänligen kontakta:
Carina Johansson, Design- och inköpschef Underkläder, tel. 0704-71 55 27
Charlotte Högberg, Informationschef, tel. 0704-71 56 31, e-post charlotte.hogberg@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med 390 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning nästan 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på
www.kappahl.com
*Enligt Orvesto Konsument 2011