KAPPAHL EXPANDERAR TILL GOTTSUNDA CENTRUM I UPPSALa

<h1>KAPPAHL EXPANDERAR TILL GOTTSUNDA CENTRUM I UPPSALa</h1>

KappAhl har i dagarna tecknat avtal om att öppna i Gottsunda Centrum, Uppsala. Planerad öppning är den 20 september i år.

– Den nya butiken kommer att ligga med bästa läge i centrumet och infriar därmed vår strävan att KappAhl alltid ska finnas i attraktiva affärslägen, säger Maria Wågström, etableringschef KappAhl Sverige.

KappAhls butik planeras bli cirka 900 kvadratmeter i ett plan och kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn. Butiken kommer att öppna 20 september 2012.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
     – KappAhl Sverige växer och vårt mål är att öppna fler butiker för att ge våra kunder möjlighet att handla hos oss. Vi har ett starkt varumärke och utvecklar ständigt vår verksamhet och vi är stolta över att vara en av de största modeaktörerna i Sverige, säger Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige.

KappAhl har för närvarande 386 butiker (varav 164  i Sverige) och har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ca 31 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien.

För ytterligare information:
Urban Solander, landschef KappAhl Sverige. Tel 0702-35 35 95. urban.solander@kappahl.com
Charlotte Högberg, informationschef. Tel 0704-71 56 31.charlotte.hogberg@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med över 380 butiker och 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultat 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com
*Enligt Orvesto Konsument 2011