KAPPAHL ÖPPNAR BUTIK NR 392: EMPORIA, MALMÖ

Nu på torsdag, 25 oktober, öppnar modekedjan KappAhl butik i nya shoppingcentrumet Emporia i Malmö. Den 900 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
       – Det kommer att bli fantastiskt roligt att öppna portarna i morgon med bästa affärsläge i det som blir Skandinaviens främsta shoppingcenter, säger Marie Larsson, butikschef för KappAhls nya butik.

I och med öppningen etablerar sig modekedjan i ännu ett attraktivt läge, denna gång vid Gröna Torget i nybyggda shoppingcentrat Emporia i västra Malmö. Emporia sägs bli Skandinaviens största shoppingcenter, strategiskt beläget mitt i den expansiva Öresundsregionen.

I KappAhls butik kommer kunderna att hitta säsongens mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, ett brett sortiment för dam, herr och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment.
    – Hos oss finns senaste mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Marie Larsson, som tidigare bland annat varit butikschef på KappAhl iBurlöv.

Sex medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fyra säljare. Butiken är designad efter KappAhls senaste butikskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad med bland annat mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På torsdag blir det invigning med flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.
     – Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Marie Larsson. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder!

FLER NYA KAPPAHL-BUTIKER ÖPPNAR INOM KORT
KappAhl har från imorgon 392 butiker (varav 167 i Sverige) och har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ca 25 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Marie Larsson, butikschef KappAhl Emporia. Tel 040-13 04 27.
Urban Solander, landschef KappAhl Sverige. Tel 070-235 35 95.

För företagsinformation och bilder, vänligen kontakta:
Charlotte Högberg, Informationschef. Tel 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL*
KappAhl är en ledande modekedja med drygt 390 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning nästan 4,6 miljarder kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på
www.kappahl.com
*Enligt Orvesto Konsument 2011