SUCCÉÖPPNING FÖR KAPPAHL I PRAG

<h1>SUCCÉÖPPNING FÖR KAPPAHL I PRAG</h1>

Förväntansfulla kunder, modevisningar och medieuppståndelse – det var trångt när KappAhl öppnade sin efterlängtade flaggskeppsbutik i centrala Prag.

Vid öppningstillfället bjöds kunder och inbjudna celebriteter på tal, klippning av band, jippon, erbjudanden och modevisningar på två catwalks med bland andra regerande miss Tjeckien, Jitka Nováčková.

KappAhls senaste butik, som är 1 000 kvadratmeter stor, har ett centralt läge i det fashionabla shoppingcentret Palladium mitt i Prag. Butiken kommer att erbjuda hela KappAhls utbud av inspirerande och prisvärt mode för kvinnor, män och barn.

Med butiken i Palladium har KappAhl fem butiker i Tjeckien och totalt närmare 370 i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien.
   – Tjeckien är en växande marknad för KappAhls mode. Vår ambition är att etablera oss i attraktiva shoppingområden över hela landet, säger Linda Hamberg, KappAhls Försäljningsdirektör.

För ytterligare information och bilder kontakta:
Linda Hamberg, Försäljningsdirektör KappAhl. Tel 0704-71 56 17. E-post linda.hamberg@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl. Tel 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 370 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultatet 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.