KAPPAHLS NYA REKLAMFILM VÄRMER

<h1>KAPPAHLS NYA REKLAMFILM VÄRMER</h1>

I sin nya reklamfilm låter KappAhl sitt uppdaterade reklamuttryck få fritt spelrum.
      – Film är ett bra sätt att förmedla det KappAhl står för, säger Carina Ladow, marknadsdirektör på KappAhl. Vi är en modern modekedja för de många människorna, för familjen av idag.

Det uppdaterade reklamuttrycket är framtaget tillsammans med Forsman & Bodenfors och förstärker bilden av KappAhl som en modekedja för de många människorna.
     – Med värme, energi och stolthet visar vi mode som inkluderar de många människorna, berättar Carina Ladow. Filmen visar även vårt breda urval, höstens mode och med budskapet försvarar vi vår marknadsledande position på byxor.

Filmen kommer att synas på KappAhls hemsida och på tv under veckorna 38-40. Musiken, "Send my love", är specialskriven för KappAhl.

Filmen finns att se på www.kappahl.com samt på YouTube; Design by KappAhl.

För ytterligare information:
Carina Ladow, Marknadsdirektör. Telefon 0704-71 57 02. E-post carina.ladow@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef PR. Telefon 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com.

KappAhl är en ledande modekedja med 370 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

Monika Kostovska, chef mode-PR