KAPPAHL ÖPPNAR I LERUM

Modekedjan KappAhl har tecknat avtal om att etablera butik i Lerum med planerad öppning hösten 2011.

– KappAhl Sverige växer och vårt mål är att öppna fler butiker för att ge våra kunder möjlighet att handla i attraktiva butiker. Vi har ett starkt varumärke och utvecklar ständigt vår verksamhet och vi är stolta över att vara en av de största modeaktörerna i Sverige, säger Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige.

– Den nya butiken kommer att ligga i gallerian Solkatten och infriar därmed vår strategi att etablera KappAhl i bästa affärslägen och köpcentra, säger Maria Wågström, Etableringschef KappAhl Sverige.

KappAhls butik planeras bli cirka 730 kvadratmeter stor och kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna och barn.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. Sedan räkenskapsårets början den 1 september 2010 har 20 butiker öppnats inom koncernen. För närvarande finns planer att öppna ytterligare 54 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien varav ytterligare cirka fem stycken under innevarande räkenskapsår.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige. Telefon 0702-35 35 95. E-post urban.solander@kappahl.com
Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl. Telefon 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med 365 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultatet 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.