KAPPAHL ÖPPNAR I EKERÖ CENTRUM

Nu på torsdag, 18 augusti, öppnar modekedjan KappAhl butik i Ekerö centrum. Den 954 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
     – Som första modekedja på plats är vi ett efterlängtat tillskott i centrumhandeln här på Ekerö, säger Sofia Karlsson, butikschef för KappAhls nya butik.

När KappAhl slår upp portarna i Ekerö centrum blir det som första modekedja på orten. Butiken ligger mitt i centrum med bra läge för ortsbefolkningen och de som pendlar i området. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentrum.
     – Vi erbjuder senaste mode till hela familjen med bästa läge i centrum, säger Sofia Karlsson. Vi får varje dag glada tillrop som låter oss förstå att vi är ett efterlängtat tillskott i centrumhandeln här på Ekerö.

I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett brett sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment.
     – Hos oss finns senaste mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Sofia Karlsson.

Fem medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och tre säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.
    – Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Sofia Karlsson. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder!

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ca 48 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. Under innevarande räkenskapsår har hittills 24 nya butiker öppnats. Hösten 2012 öppnar KappAhl sin första butik i Österrike.

För ytterligare information:
Sofia Karlsson, Butikschef, telefon 08-560 303 30
Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige, telefon 0702-35 35 95
Charlotte Högberg, Informationschef, telefon 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com.

KappAhl är en ledande modekedja med 370 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.