KAPPAHL ÖPPNAR I ERIKSLUND, VÄSTERÅS

<h1>KAPPAHL ÖPPNAR I ERIKSLUND, VÄSTERÅS</h1>

Nu på torsdag, 22 september, öppnar KappAhl butik i nybyggda Erikslund Shopping Center i Västerås. Den 1 000 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
     – KappAhl har en stor, trogen kundkrets i Västerås och vi ser mycket fram emot att även erbjuda en butik i det nya köpcentrumet, säger Pirkko Toivanen, butikschef för KappAhls nya butik.

Vid premiären för nybyggda Erikslund Shopping Center slår KappAhl upp portarna med bästa läge i det nybyggda shoppingcentrumet, mellan IKEA och City Gross. Butiken som är på ca 1 000 m2 är i två plan och infriar KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentrum.
     – Vi är mycket förväntansfulla inför den stora premiären. Vi har förberett oss väl och står väl rustade att möta kunderna vid den stora premiären på torsdag, säger Pirkko Toivanen, som arbetat på KappAhl i snart 30 år, nu senast som butikschef i Köping.

I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett brett sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment.
      – Hos oss finns senaste mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Pirkko Toivanen.

Tio medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och åtta säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden, torsdag till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.
      – Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Pirkko Toivanen. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder!

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ett 50-tal butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. Under innevarande räkenskapsår kommer ett 20-tal nya butiker att öppnas. Hösten 2012 öppnar KappAhl sin första butik i Österrike.

För ytterligare information:
Pirkko Toivanen, Butikschef, telefon 021-35 50 10
Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige. Telefon 0702-35 35 95. E-post urban.solander@kappahl.com

För bilder och företagsinformation:
Charlotte Högberg, Informationschef, telefon 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com.

KappAhl är en ledande modekedja med drygt 370 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information på www.kappahl.com.