KAPPAHL ÖPPNAR I ÖSTERSUND LILLÄNGE

Nu på torsdag, 24 mars, öppnar modekedjan KappAhl ny butik i Lillänges köpcentrum. Den 865 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
     – Vi blir ett bra komplement i skapandet av ett tillgängligt handelsområde med stor potential för närområdet, säger Paula Hopstadius, butikchef för KappAhls nya butik.

När KappAhl slår upp sina portar i Lillänges köpcentrum blir detta modekedjans andra butik i Östersund. Lillänge ligger tillgängligt intill E14 vid Östersunds östra infart. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentrum.
     – Vi erbjuder senaste mode i en inbjudande miljö med goda parkeringsmöjligheter och bästa läge på området, säger Paula Hopstadius som arbetat inom KappAhl i tretton år. Våra kunder kommer inte bara komma från närområdet, E14-avfarten ligger bra till för alla som kör mot Norge och Åre.

I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett välkoordinerat sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment.
     – Hos oss finns senaste mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Paula Hopstadius.

Sju medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fem säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med söndag lämnas alla kunder 30 procent rabatt på hela sortimentet.
    – Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Paula Hopstadius. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ca 45 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. Under innevarande räkenskapsår har 17 nya butiker öppnats och ytterligare 8 stycken planeras öppna under våren.

För ytterligare information:
Paula Hopstadius, Butikschef, telefon 063-10 35 50
Charlotte Högberg, Informationschef, telefon 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med 360 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.