KAPPAHL ÖPPNAR I GÄLLIVARE

Nu på onsdag, 23 mars, öppnar modekedjan KappAhl ny butik i Norrskensgallerian i centrala Gällivare. Den 780 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
       – Vi har förstått att vi är ett efterlängtat tillskott till centrumhandeln i Gällivare, säger Anna Sandberg, butikschef för KappAhls nya butik.

KappAhls nyaste butik öppnar i Norrskensgallerian i centrala Gällivare och infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra.
    – Vi erbjuder senaste mode i fräsch, inbjudande miljö i den tillbyggda gallerian, säger Anna Sandberg som tidigare drivit egen modebutik.

I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett välkoordinerat sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment.
    – Hos oss finns senaste mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Anna Sandberg.

Sju medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fem säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På onsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Onsdag till och med lördag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.
     – Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Anna Sandberg. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ca 45 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. Under innevarande räkenskapsår har 16 nya butiker öppnats och ytterligare 9 stycken planeras öppna under våren.

För ytterligare information:
Anna Sandberg, Butikschef, telefon 0970-101 30
Charlotte Högberg, Informationschef, telefon 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med 360 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns påwww.kappahl.com.