KAPPAHL ÖPPNAR BUTIK 377 I LERUM

<h1>KAPPAHL ÖPPNAR BUTIK 377 I LERUM</h1>

Nu på torsdag, 22 oktober, öppnar modekedjan KappAhl butik i shoppingcentrumet Solkatten i Lerum. Den 600 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna och barn.
     – Vi har förstått att vi fyller ett efterlängtat behov i utbudet i Lerums centrum. Som enda modekedja tror jag vi kommer att bidra till att dra fler besökare till handeln, säger Alexander Nolin, butikschef för KappAhls nya butik.

I och med öppningen av KappAhls senaste butik i shoppingcentrumet Solkatten mitt i centrala Lerum etablerar sig modekedjan i ännu ett attraktivt läge. Butiken, som är på ca 600 m2, ligger med bästa läge i blickfånget för förbipasserande i alla färdriktningar infriar KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentrum.
     – Vi är mycket förväntansfulla inför den stora premiären. Vi har förberett oss väl och står väl rustade att möta kunderna vid den stora premiären på torsdag, säger Alexander Nolin, som arbetat på KappAhl i åtta år, nu senast på KappAhl i Nordstan, Göteborg.

I KappAhls butik kommer kunderna hitta säsongens mode med ett brett sortiment för dam och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment.
      – Hos oss finns senaste mode och inspiration för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Alexander Nolin.

Sex medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fyra säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.
     – Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Alexander Nolin. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder!

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare ett 50-tal butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. Under innevarande räkenskapsår kommer ett 20-tal nya butiker att öppnas. Hösten 2012 öppnar KappAhl sin första butik i Österrike.

För ytterligare information:
Alexander Nolin, butikschef. Telefon 0302-173 00
Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige. Telefon 0702-35 35 95

För bilder och företagsinformation:
Charlotte Högberg, Informationschef. Telefon 0704-71 56 31. E-post charlotte.hogberg@kappahl.com

7 AV 10 SVENSKAR VÄLJER ATT GÅ IN PÅ KAPPAHL
KappAhl är en ledande modekedja med över 370 butiker och närmare 4 900 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2010/2011 var KappAhls omsättning knappt 5 miljarder kronor och rörelseresultatet 222 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.