HAMPTON REPUBLIC 27 BJUDER PÅ AMERIKANSKT VÄLKLÄTT OCH FÄRGSTARKT MODE

<h1>HAMPTON REPUBLIC 27 BJUDER PÅ AMERIKANSKT VÄLKLÄTT OCH FÄRGSTARKT MODE</h1>

Hampton Republic 27 är till vårsäsongen inspirerat av sommarens nöjen och ljumma kvällar. Klassiskt amerikanskt mode med preppy känsla tematiserar kollektionen som denna vår kommer i en avslappnad form, inspirerad av den exklusiva tillflyktsortens sportiga nöjen och kustens sanddyner.

Säsongen inleds med neutraler som beige och khaki, vilket finns i kollektionens byxor och ytterplagg. Detta blandas upp med blått i flera nyanser, från indigo till klein- och ljusblått som för tankarna till sommarens bekväma stranddagar. Den genomgående accentfärgen är orange vilket syns i flera av de rutiga skjortorna. Vita och gröna inslag finns i flera plagg vilket förstärker känslan av sportighet och fräschör.

Skjortan är som tidigare viktig i looken – skjortor i lätta luftiga material som linne och bomull i poplin bärs till fördel tillsammans med ett par chinos och med en baseballjacka i mörkblå och grå jersey. En tvättad beige kavaj med råa kanter är även den ett nyckelplagg. Detta matchas med en småblommig fluga och en scarf i orange.

I vårsäsongens ytterplagg står funktion, komfort och enkelhet i fokus och till våren kommer en parkas i färgerna mörkblått och khaki med avtagbart quiltat foder i kontrasterande färg. Detaljer är som tidigare mycket viktigt för Hampton Republic 27 kollektionen och denna säsong pryds flera av överdelarna med fickor i chambre. Kontrastsömmar och mönstrade fodringar i ytterplagg går som en röd tråd genom kollektion.

“The Hampton Style” genomsyras av en outtalad dress code: ”Always look great, no matter the occasion”. Hampton Republic 27 vill inspirera mannen att sätta ihop en klassisk garderob som är användbar vid olika tillfällen, både på jobb och på fritid.

För närmare information och bilder kontakta:
Carina Johansson, Designchef KappAhl. Telefon 031 771 55 27. E-post carina.johansson@kappahl.com
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl.
Telefon 031-771 55 56. E-post monika.kostovska@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med 370 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja i världen miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com

Monika Kostovska, chef mode-PR