KAPPAHL LANSERAR EN NY TRENDKOLLEKTION

FÖR DEN MODEMEDVETNA TJEJEN!

<h1>KAPPAHL LANSERAR EN NY TRENDKOLLEKTION</h1>
<h1>FÖR DEN MODEMEDVETNA TJEJEN!</h1>

Under hösten lanserar KappAhl ett helt nytt sortiment för tjejer, där snabba trender och begränsade upplagor ska inspirera och uppskattas av modemedvetna 9-14-åriga tjejer.

- Det är en high fashion-kollektion som följer de allra senaste trenderna och modesvängarna. Kunden vi vänder oss till vet vad hon vill ha och har ingenting emot att vara lite unik, säger Anna Bredberg, Design och Inköpschef Barn

Höstens första kollektion är KappAhls designers just nu i full gång med att planera. Den kommer att finnas i butik från vecka 34,
     - Vi åkte på en inspirationsresa i maj och började sammanställa plaggen direkt när vi kom tillbaka. Det är snabba ryck som gäller med det här sortimentet då vi vill att plaggen ska gestalta det allra senaste, förklarar Anna Bredberg.

Utöver resor kommer KappAhls designers även att hämta inspiration i allt från filmer till hemsidor och street style.

I butik kommer kollektionen vara lätt att känna igen då den kommer att exponeras på en speciellt utformad yta.
    - Det kommer att släppas fyra kollektioner med 8-10 plagg under hösten, fortsätter Anna Bredberg.

Plaggen kommer att finnas i storlekarna 134/140-170/176 cl. De kommer att komma i små volymer till alla KappAhls butiker och priserna ligger på samma prisnivå som KappAhls övriga tjej-sortiment.
    - Det är limiterade plagg i fina kvalitéer och med den högsta modegraden. Man får helt enkelt det bästa av allt! avslutar Anna Bredberg.

För ytterligare information och bilder:
Anna Bredberg, Design och Inköpschef Barn, tel 031-771 55 10, mobil 0704-71 55 10
Monika Kostovska, Modepressansvarig, tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

Monika Kostovska, chef mode-PR