STÄMNINGEN PÅ TOPP PÅ KAPPAHL VÄRNAMO

Belönas för gott lagarbete. På onsdag lämnar medarbetarna i KappAhls butik i Värnamo under två dagar över driften av butiken till kollegorna från KappAhl centralt. Själva åker de på tvådagars inspirationsresa till KappAhls butiker i Göteborgsregionen och den centrala organisationen i Mölndal.

Lagom till jul fick platschef Maria Sjölin och hennes medarbetare det glädjande beskedet att de blivit utsedda till bästa butik före sina butikskollegor runt om i Sverige.
      – Vi arbetar medvetet med merförsäljning och kundbemötande och har därigenom kunnat uppnå goda resultat, säger Maria Sjölin, platschef för KappAhl Värnamo. Tävlingen var enkel men suverän och har engagerat hela personalen. Alla medarbetarna kunde bidra och alla kommer att vara med och ta del av belöningen.

Första pris består i en tvådagars inspirationsresa där man bland annat kommer att besöka KappAhl- butiker i Göteborgsregionen och KappAhls distributionscentral i Mölndal, varifrån de 60 miljoner plagg som årligen säljs inom KappAhl-koncernen distribueras.
      – Stämningen är på topp och vi ser mycket fram emot vår stundande resa, säger Maria Sjölin.

Kunderna i KappAhl-butiken i Värnamo får under de två dagarna service av regionchefer och medarbetare från KappAhls centrala Sverige-kontor.

För ytterligare information:
Maria Sjölin, Butikschef KappAhl Värnamo, telefon 0370-461 70
Urban Solander, Landschef KappAhl Sverige, telefon 031-771 57 98
Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl, telefon 031-771 56 31, mobil 0704-715631