100610 KAPPAHL WOXO 720 - KappAhl

KAPPAHL LANSERAR WOXO 720°- MODE OCH FUNKTION I ETT!

<h1>KAPPAHL LANSERAR WOXO 720°- MODE OCH FUNKTION I ETT!</h1>

Grafiska mönster, starka kulörer, snölås, ventilationsöppningar och isolerade polyfill-paddings. KappAhls nya ytterplaggkollektion för barn kombinerar både funktion och mode på bästa möjliga sätt.

Woxo 720° är ytterplagg av högsta kvalitet som passar lika bra i skidbacken som på skolan,designade för barn i åldrarna 7-14 år.
- Plaggen har designats med omsorg och ställer höga krav på allt från passform till design och rörelseförmåga. Kläderna ska inte bara se bra ut utan också vara bekväma och följsamma och tåla alla sorters väder, säger Anna Bredberg, Design och Inköpschef Barn.

Inspirationen till plaggen har KappAhls designers hämtat direkt från skidbacken och då främst från snowboard-modet.
- Hela kollektionen är uppbyggd i en enhetlig färgskala. Tjej och kille har ett gemensamt snitt både när det gäller prints och modellval, säger Anna Bredberg.

I kollektionen finns snowboardjackor, vindjackor och softshell. Alla med olika funktioner som snölås, hakskydd, justerbara ärmslut, liftkortsficka, värmande muddar med tumhål, ficka för audiosystem, ventilationsöppningar och greppvänliga dragkedjekläppar - för att nämna några!
- Förutom jackor kommer det även att finnas skidbyxor, underställ, mössor och vantar i kollektionen -
alla med samma grafiska prints, avslutar Anna Bredberg.

Plaggen kommer till KappAhls butiker vecka 37 och kommer att ligga i ett mycket attraktivt prisintervall, med tanke på kvalitet och design. Storlekarna sträcker sig från 128-170 cl.

För ytterligare information och bilder:
Anna Bredberg, Design och Inköpschef Barn, tel 031-771 55 10, mobil 0704-71 55 10
Monika Kostovska, Modepressansvarig, tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.