BLOMMOR, SPETS OCH UPPDATERAD PREPPY PÅ KAPPAHL TWEENIES

<h1>BLOMMOR, SPETS OCH UPPDATERAD PREPPY PÅ KAPPAHL TWEENIES</h1>

Våren 2011 på KappAhl Barn 7-14 år erbjuder allt från romantiska blommönster till färgstarka sailorteman och avslappnat joggingmode.

- På tjejsidan har vi ett tema vi kallar Simple Life. Där är det blommiga plagg och spetsdetaljer som gäller till neutrala denimbyxor med benfickor. Resultatet blir en look där det romantiskt mjuka möter det lite mer avskalade och hårda, berättar Anna Bredberg Design- och Inköpschef Kappahl Barn. På killsidan finns beiga chinos och finstickade tröjor samt grafiskt neutrala T-shirts.

Monte Carlo är sailor på nytt sätt! Ett färgstarkt tema med mycket ränder där tjejerna med fördel stylas med 50-talet som inspiration. Killarna har en uppdaterad preppylook – där röda och gröna chinos erbjuds plus ett par av denim!

- Våren kommer att betyda mycket ränder och blommönster där färgerna går mellan färgstarkt och neutralt till bleka pasteller på tjej, säger Anna Bredberg. Randigt och rutigt gäller på kille och närmare sommaren blir det mycket surf-prints. Plaggen kommer i bekväma och slittåliga material som bomull, trikå och sweatshirtmaterial samt en hel del denim.

För bilder, gå till vår bildbank.

För ytterligare information och bilder:
Anna Bredberg, Design- och Inköpschef KappAhl Barn. Tel 031-771 55 10, mobil 0704-71 55 10 E-post: anna.bredberg@kappahl.com
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl. Tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56 E-post: monika.kostovska@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 360 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.