KAPPAHL STÄMMER WESC

Fredag den 22 januari lämnade KappAhl till Stockholms Tingsrätt in en stämningsansökan med en begäran om att skyddet av varumärket ”We” ska hävas.

KappAhl använder sedan knappt tre år begreppen ”WeKids by KappAhl” och ”WeTweens by KappAhl” inom sitt barn- och ungdomssortiment. Klädkedjan WeSC har invänt mot detta bruk och menar att dessa begrepp utgör intrång i deras varumärke ”We”.

KappAhl är av den uppfattningen att WeSC under en längre tid inte använt varumärket ”We” i sådan omfattning att skydd längre föreligger. KappAhl har därför avvisat WeSC invändning och hos Stockholms Tingsrätt den 22 januari 2010 begärt att skyddet av varumärket ”We” ska hävas.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Christian W. Jansson, vd KappAhl AB (publ) Telefon 0709-95 02 01
Charlotte Högberg, Informationschef Telefon 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med mer än 300 butiker och 4 300 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år. Egna designers formger alla plagg. Under tolvmånadersperioden som slutade den 31 augusti 2009, var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är börsnoterat. Som första modekedja blev KappAhl 1999 miljöcertifierat. Ytterligare information finns på www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 100128 KappAhl stämmer WeSC.pdf

Koncernen och Investor Relations