KAPPAHL ÖPPNAR MED BÄSTA LÄGE I YSTAD

Nu på torsdag, 30 september, öppnar modekedjan KappAhl ny butik med bästa läge på shoppinggatan Stora Östergatan. Den 700 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
      – Vi har förstått att vi är ett efterlängtat tillskott till centrumhandeln i Ystad, säger Maria Gunnarsson, butikchef för KappAhls nya butik.

KappAhls nyaste butik ligger med bästa läge i på Stora Östergatan i nära anslutning till det vackra Birgitta-kapellet och är på cirka 700 kvadratmeter. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra.
       – Vår moderna butik ligger väl synlig med två inbjudande entréer, säger Maria Gunnarsson som tidigare arbetat inom Kapp-Ahl i Stockholmsområdet i fem år. – Förbipasserande får bland annat en inbjudande insyn över vår avdelning KappAhl Man som ligger i den härliga glasbyggnad som binder ihop huskropparna.

I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett välkoordinerat sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment.
      – Vi erbjuder kunden senaste mode för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Maria Gunnarsson.

Åtta medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och sex säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med lördag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.
     – Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Maria Gunnarsson. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar inom kort
KappAhl har ett uttalat mål om att öppna 20-25 nya butiker varje år. För närvarande finns planer att öppna ytterligare 48 butiker i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien varav cirka 10 stycken under det närmaste kvartalet.

För mer information och bilder kontakta
Maria Gunnarsson, Butikschef, tel 0411-135 60
Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl koncern, tel 031-771 55 00, mobil 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med drygt 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

Monika Kostovska, chef mode-PR