KAPPAHL ÖPPNAR I GALLERIA IGOR I VÄSTERÅS

Nu på torsdag, 23 september, öppnar modekedjan KappAhl fyra nya butiker i Sverige, Norge och Tjeckien. En av dessa butiker ligger med bästa läge i centrala Västerås. Butiken är belägen i det nygamla shoppingkvarteret Igor vid Stora Torget. Den 1 100 kvadratmeter stora butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av inspirerande och prisvärt mode för kvinna, man och barn.
       – Vi har ett mycket bra centralt läge i Igor och blir ett bra tillskott till centrumhandeln i Västerås, säger Anette Cederholm, butikchef för KappAhls nya butik.

KappAhls nyaste butik ligger med bästa läge i handelskvarteret Igor och är på cirka 1 100 kvadratmeter. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i bästa affärslägen och köpcentra.
    – Vår moderna butik ligger på gatuplan väl synlig från bägge entréerna, säger Anette Cederholm som arbetat som butikschef på KappAhl i 21 år.

I KappAhls butiker hittar kunderna säsongens mode med ett välkoordinerat sortiment för dam-, herr- och barn, inklusive KappAhls eko- och miljömärkta sortiment.
     – Vi erbjuder kunden senaste mode för vardag och fest med tillhörande accessoarer, säger Anette Cederholm.

Sju medarbetare kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fem säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

– Till våra butiker kommer nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Anette Cederholm. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

På torsdag blir det invigning med röda mattan utrullad och flera attraktiva premiärerbjudanden. Torsdag till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.

Flera nya KappAhl-butiker öppnar samma dag
Samma dag öppnar KappAhl även butiker i Bromma, Malvik (Norge) och Liberec (Tjeckien). Med dessa premiärer har KappAhl 155 butiker i Sverige och totalt 350 i koncernen.

KappAhls har sedan tidigare två butiker i Västerås. Verksamheten i butiken Skrapan kommer i september 2011 att flytta till handelsområdet Erikslund. KappAhl har även en butik på Hälla köpcenter.

För mer information och bilder kontakta
Anette Cederholm, Butikschef, tel 021-41 78 30
Charlotte Högberg, Informationschef KappAhl koncern, tel 031-771 55 00, mobil 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer inspirerande och prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.