KAPPAHL ETABLERAR SIG I AMIRALENS KÖPCENTER

På torsdag öppnar modekedjan KappAhl ny butik i Amiralens köpcenter i Karlskrona. Butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av dam, herr- och barnkläder.
– Vi har hittat ett mycket bra läge för vår satsning och blir ett bra komplement till shoppingutbudet i området, säger Mikael Pålsson, butikchef för KappAhls nya butik.

Torsdagen den 22 april öppnar modekedjan KappAhl i Amiralens köpcenter i utkanten av Karlskrona. Den nya butiken ligger med bästa läge i köpcentrat och är på cirka 900 kvadratmeter. Den infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra.
     – Vår nya, moderna butik ligger bra till i det stora shoppingområdet som har ett omfattande upptagningsområde med Karlskrona och övriga länet, säger Mikael Pålsson som tidigare arbetat som butikschef på KappAhl i Ronneby.

Åtta anställda kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och sex säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

Med butiken i Karlskrona har KappAhl 153 butiker i Sverige och totalt 343 i koncernen.
    – Vi erbjuder ett brett sortiment för hela familjen och kommer att få in nya, fräscha modeprodukter varje vecka, säger Mikael Pålsson. Vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder!

På torsdag blir det invigning med fina erbjudanden och förlängda öppettider. De första 100 kunderna belönas med ett presentkort värt 100 kronor. Till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.

För ytterligare information:
Mikael Pålsson, Butikschef, tel 0455-140 30
Charlotte Högberg, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.