NY EFTERLÄNGTAD KAPPAHL-BUTIK TILL LUDVIKA

På torsdag öppnar modekedjan KappAhl ny butik i Ludvika. Butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av dam, herr- och barnkläder till Ludvika-borna.
   – Vi har hittat ett mycket bra läge för vår satsning och är ett efterlängtat tillskott till shoppingutbudet här i Ludvika, säger Karoline Lund, butikchef för KappAhls nya butik.

Torsdagen den 25 mars öppnar modekedjan KappAhl i nybyggda Galleri Engelbrekt i Ludvika. Den nya butiken är på cirka 800 kvadratmeter och infriar KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra.
      – Vår butik får ett mycket bra läge i nybyggda Galleria Engelbrekt i centrala Ludvika, säger Karoline Lund som har arbetat på KappAhl i sex år, bland annat som ställföreträdande butikschef i Borlänge och butikschef i Hudiksvall.

Sex anställda kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fyra säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

Med butiken i Ludvika har KappAhl 151 butiker i Sverige och totalt 338 i koncernen.
      – Vi hoppas att nya, fina Galleri Engelbrekt ska konkurrera med Kupolen i Borlänge om Ludvika-bornas shopping-tid, säger Karoline Lund. Vår butik är jättefin och vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

På torsdag blir det invigning med ballonger och många fina erbjudanden. Till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.

För ytterligare information och bilder:
Karoline Lund, Butikschef, tel 0240-108 20
Charlotte Högberg, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 300 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.