NY KAPPAHL-BUTIK I KÖPSTARKT OMRÅDE

På torsdag öppnar modekedjan KappAhl sin nordligaste butik i Kiruna. Butiken kommer att erbjuda hela KappAhls sortiment av dam, herr- och barnkläder till närboende och gränshandeln från Norge.
       – Vi har hittat ett mycket bra läge för vår satsning och blir ett välkommet tillskott till shoppingutbudet här i Kiruna, säger Johanna Sevä, butikchef för KappAhls nya butik.

Torsdagen den 25 mars öppnar modekedjan KappAhl i Kiruna. Den nya butiken ligger i det växande handelsområdet vid Coop Kiruna och är på cirka 800 kvadratmeter och infriar därmed KappAhls strategi att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra.
      – Vi ligger i ett bra och varierande shoppingområde. Hit kommer Kiruna-borna och området är även attraktivt för gränshandeln mot Norge, säger Johanna Sevä som tidigare var receptionschef på Scandic Hotell i Kiruna.

Sju anställda kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och fem säljare. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

Med butiken i Kiruna har KappAhl 150 butiker i Sverige och totalt 337 i koncernen.
        – Närmaste KappAhl-butik ligger i Luleå 36 mil bort så vi blir ett välkommet tillskott i shoppingutbudet här i Kiruna, säger Johanna Sevä. Lokalen är nyrenoverad och toppenfräsch och vi ser mycket fram emot att välkomna våra kunder.

På torsdag blir det invigning med ballonger och många fina erbjudanden. Till och med söndag lämnas alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet.

För ytterligare information och bilder:
Johanna Sevä, Butikschef, tel 0980-102 02
Charlotte Högberg, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 300 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.

Monika Kostovska, chef mode-PR