KAPPAHL NEWBIE – EKOBOMULL FÖR DE YNGSTA

<h1>KAPPAHL NEWBIE – EKOBOMULL FÖR DE YNGSTA</h1>

KappAhl Newbie är en uppdaterad kollektion för familjens allra minsta, där neutraler och pasteller i mjukaste bomull ger bekväma och personliga plagg.

I höst re-lanserar KappAhl sin Newbie-kollektion som riktar sig till den yngsta familjemedlemmen.
     - Fokus har vi lagt på de allra yngsta och deras behov. Detta har resulterat i en kollektion med bland annat bodies av ekologisk bomull som är mjuk och skön mot kroppen, berättar Anna Bredberg. Design och Inköpschef Barn.

Förutom bodies hittar vi också mer detaljerade plagg som skjortor, en stickad overall, små tunikor, byxor och en stickad cardigan – alla i ljuvliga pastellfärger och neutraler. Under hösten kommer även strumpor, pyjamasar och gosedjur.
      - Vi vill skapa plagg med det lilla extra och har lagt mycket omtanke kring detaljer och satsar på de bästa materialen. Plaggen är genomarbetade och känns personliga, säger Anna Bredberg.

Den nya Newbie-kollektionen finns i butik från vecka 37. Plaggen kommer att komma i storlekar så små som 44 cl, för de prematura och allra minsta barnen, och går upp till storlek 68 cl.

För ytterligare information:
Anna Bredberg, Design och Inköpschef Barn, tel 031-771 55 10, mobil 0704-71 55 10
Monika Kostovska, Modepressansvarig Kappahl, tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.