KAPPAHL KAXS PROXTEC – YTTERPLAGG FÖR LEk i ALLA SORTERS VÄDER!

<h1>KAPPAHL KAXS PROXTEC – YTTERPLAGG FÖR LEk i ALLA SORTERS VÄDER!</h1>

För tredje säsongen släpper KappAhl sin populära ytterplaggkollektion för de yngre barnen. Kaxs Proxtec består av funktionsplagg som gör att lek i regn och rusk aldrig blir ett problem.

För hösten och vintern 2010 utökar KappAhl sitt funktionssortiment för de yngre barnen med fler ytterplagg av material i hög kvalitet.

- Plaggen håller en mycket hög kvalitetsnivå och är helt vattentäta (5 000 MM). De har tejpade sömmar, 3M-reflexer och andra avancerade funktionsdetaljer, berättar Anna Bredberg, Design och Inköpschef Barn. Fokus ligger på att tillgodose behovet av lekvänliga plagg som tål regn, snö och kyla samtidigt som de andas.

- Det är färgglada plagg på både kille och tjej med kulörer som grönt, lila och rött på svarta och grå bottnar, Anna Bredberg. Förutom overaller, jackor och byxor finns det också accessoarer som mössor och vantar i årets kollektion.

KAXS Proxtec-plaggen finns i KappAhls butiker från vecka 31 i storlekarna 80-128 cl.

Bilder hittar du i vår bildbank.

För ytterligare information:
Anna Bredberg, Design och Inköpschef Barn, tel 031-771 55 10, mobil 0704-71 55 10
Monika Kostovska, Modepressansvarig Kappahl, tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.