FÄRGGLATT OCH ROCKIGT PÅ KAPPAHL TWEENIES I HÖST!

<h1>FÄRGGLATT OCH ROCKIGT PÅ KAPPAHL TWEENIES I HÖST!</h1>

Denim, starka kulörer, rock’n’roll och sportigt är bara några av ledorden i KappAhls nya Tweenies-kollektion för hösten 2010. En kollektion där tjejer och killar från 7-14 år garanterat kommer att hitta just sina favoriter för säsongen.

Utility: En tuff kollektion med rockig attityd där nyckelplaggen på Tjej är printade toppar, nättröjan, rutiga skjortor, jeans och leggings.
– Plaggen får gärna stylas lager på lager tillsammans med ett par grova kängor, säger Tina Nicander, kollektionschef på KappAhl Tweenies.

Färgskalan består av kakigrönt, svart och off white och accentueras av en smutsrosa kulör. Siluetten är smal nedtill och oversize upptill. Förutom stora prints, såsom text och ansikten är vissa plagg dekorerade med nitar och sidfickor.

På Kille är det färgstarkt som gäller den här hösten, och vi ser både neongula, orangea och turkosa prints på tröjor och T-shirts med svart botten. Plaggen är sportiga och lediga. Det finns allt från enfärgade baströjor till denim- och baggy joggingbyxor med resårlinning.

Comp: Sportiga plagg som på tjejsidan har en färgskala där off white och svart får stå för basen, medan en djupare cerise kulör och petrol står för accentfärgerna. Vissa plagg smyckas med broderier. – Det är bekväma plagg som joggingbyxor, toppar och huvtröjor – alla i mjukaste bomull, säger Tina Nicander.
Amerikansk rugby har fått inspirera en del av plaggen på Kille i den här kollektionen, där randiga tröjor med stora siffror som prints finns. Det är en skön retrokänsla i plaggen.
Denim- och joggingbyxor samt rutiga skjortor och huvjackor är också de några av nyckelplaggen.

Lab Industries: Denim är som tidigare ledordet i den här kollektionen på Tweenies i höst. För tjej fortsätter dominansen av smala stuprörs jeans, vilka kommer i en mängd olika tvättar och färger som grått, blått och svart.
– På Kille är det också denim som spelar huvudrollen, men en rad rutiga skjortor och T-shirts finns det också, säger Tina Nicander.
Jeansen kommer även här i olika tvättar och på vissa byxmodeller ses twistade ben och häng i grenen.

För ytterligare information:
Tina Nicander, Kollektionschef KappAhl Tweenies, tel 031-771 57 54, mobil 0704-71 57 54
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl, tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.