KAPPAHL MAN – VÄLSKRÄDDADE OCH UPPDATERADE KLASSIKER!

<h1>KAPPAHL MAN – VÄLSKRÄDDADE OCH UPPDATERADE KLASSIKER!</h1>

Följ med till den vilda västern, Alaskas utmanande natur och modets mecka Paris och du får en klar och tydlig bild på modehösten 2010 hos KappAhl Man. Säsongen bjuder på stilsäkra och välskräddade plagg för den självsäkra mannen som vet vad han vill ha.

Americana: Inspirerade av amerikanska stilikoner som cowboys, James Dean och fiskaren i Alaska har KappAhl Mans designers skapat en kollektion där grova material, arbetade plagg och en rustik känsla är ledorden.
- Stilen innefattar naturliga slitningar och en använd finish för en avslappnad och välklädd känsla, säger Niclas Andersson, Design- och Inköpschef på KappAhl Man.

Bland nyckelplaggen ser vi denim och chambray, storrutade flanellskjortor, en skinnjacka i bikermodell, printade t-shirts och grovstickade tröjor.
- Plaggen får gärna stylas med snusnäsdukar, raggsockor och grova kängor, fortsätter Niclas Andersson.
I mönsterbilden finns, förutom de klassiska rutorna också mönster inspirerade av amerikansk folklore.

One Day In Paris: Avslappnat välklädd i staden är ledorden i den här trenden där klassiker blir till moderna måsten. Nyckelplaggen är den tvättade skjortan och den grova jackan som matchas bäst med material som cord och tweed. Fokus ligger på foder, etikettering och knappar.
- De här tidlösa plaggen förnyas med hjälp av detaljarbete och tygfinish. Siluetten är smal och rak nedtill och vidare upptill, berättar Niclas Andersson.
Färgskalan går i höstens toner men har också en mörkare svart/grå urban sida.

Sartorialist: En klassisk och stilsäker trend med grunden i skrädderi. Nyckelplaggen är kostymen, tweed-byxan och den välstrukna skjortan som med fördel stylas tillsammans med fluga, slips och genuina läderaccessoarer.
- Matcha gärna kavajen med den udda byxan och styla lager på lager med finstickat och paletå. Tänk på huvudrollskaraktären Don Drapers oklanderliga stil i teveserien Mad Men för den rätta känslan, säger Niclas Andersson.

För ytterligare information:
Niclas Andersson, Design-och Inköpschef KappAhl Man, tel 031-771 57 10, mobil 0704-71 57 10
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl, Tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

Bilder hittar du i vår bildbank.

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.