KAPPAHL VÄLKOMNAR EN UPPDATERAD OCH

VÄLSKRÄDDAD MODEHÖST!

<h1>KAPPAHL VÄLKOMNAR EN UPPDATERAD OCH</h1>
<h1>VÄLSKRÄDDAD MODEHÖST!</h1>

Arbetade detaljer, draperingar och stilrena snitt. KappAhl Dams modehöst bjuder inte bara på välskräddade klassiker – utan också på moderna och trendiga måsten för den ultimata höstgarderoben.

Les Miserables: KappAhl ser tillbaka på svunna tider med ett modernt tänk då den franska revolutionen får sätta sina spår på några av höstens plagg. Material som tung bomull blandas med fördel tillsammans med tunnare skirare material för den rätta ”lager på lager”-känslan.

– Plaggen är lätt dekorerade med volanger, draperingar, puffärmar och veck. Och färgskalan sträcker sig från klassiska höstkulörer som svart, brunt och beige och accentueras med hjälp av djupa toner av plommonlila och vinrött, säger Carina Ladow, Design-och Inköpschef på KappAhl Dam.
I kollektionen finns stickade cardigans, mörk denim, blusar, tunikor och klänningar. Prints som höstblommor och ansikten inspirerade av Marie Antoinette samt klassiska rutor stylas med enfärgat och gärna med en markerad midja.

Number One: En klassisk kollektion med tydliga preppy-influenser och en färgskala i blått, rött, vitt, grönt och svart. Denim genomsyrar hela kollektionen och kommer att ta form både som klassisk byxa men också som kjolar. Randiga toppar, rutiga skjortor och längre tunikor samt mönstrade cardigans stylas gärna lager på lager tillsammans med upprullade ben- och ärmslut,.

Casual Warrior: Vårens stora kakitrend tar stor plats även under hösten och på KappAhl fortsätter vi att hänga på och tolka den lättburna trenden.

- Vi har inspirerats av Army- och mcplagg och sätter sidfickor och detaljerade sömmar på både cargobyxan och jeansen, säger Carina Ladow.
Designfokus har satts på axlarna som är skarpa och stora på både toppar och kavajer.
Romantiska blusar stylas med den tuffare byxan och en välskräddad kavaj med puffärm. Grönt, beige och svart är färgerna som dominerar i kollektionen.

New Classic: Välskräddade plagg som passar till allt och alla tillfällen. Plaggen är klassiska men med en uppdaterad känsla. Det finns smala byxor med frontveck, långa tunikor, skräddade kavajer och västar samt enkla och klassiska kjolar – alla med tuffare snitt och en tidlös silhuett.
Svart är färgen som dominerar bland New Classic-plaggen och de accentueras i sin tur med dimmiga höstpasteller som turkos och lingon. Senare under hösten uppdateras kollektionen med plagg i klassisk tweed.

För ytterligare information:
Carina Ladow, Design-och Inköpschef KappAhl Dam. Tel 031-771 57 02, mobil 0704-71 57 02
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl. Tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

Bilder hittar du i vår bildbank.

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com