100519 KAPPAHL HÖSTMODE BABY & MINIKIDS 2010 - KappAhl

VÄLKLÄTT 40-TAL OCH GLADA FÄRGER PÅ KAPPAHL BARN!

<h1>VÄLKLÄTT 40-TAL OCH GLADA FÄRGER PÅ KAPPAHL BARN!</h1>

Den brittiska landsbygden och det charmigt välklädda 40-talet står för inspirationen på minikids och baby hösten 2010.
       - Kollektionen känns romantisk både på lilla tjej och kille, säger Sofia Wallin, kollektionschef på  KappAhl Minikids och Baby.

Skjortor, finstickade cardigans och farfarströjor kombineras med denim nedtill för en klassisk look med en liten twist på killsidan. Plaggen får gärna stylas med hängslen och den klassiska gubbkepsen.

Färgskalan består av dova toner i brunt, grått, kakigrönt och beige på lilla kille. På lilla tjej har vi satsat på kulörer som smutsiga pasteller i rosa och lila. Blusar, en vändbar pälsväst och leggings med ridbyx-detaljer ser vi på tjejsidan, där siluetten är smal nedtill.

Förutom 40-tal fortsätter KappAhls designers också att inspireras av 80-talet.
     -Tröjor med utstickande grafiska prints som Minnie Mouse, och mc-detaljer på leggings ger den rätta 80-talskänslan, säger Sofia Wallin.

KAXS fortsätter även i höst med sina lekfullt färgsprakande plagg med grafiska mönster och former. Nytt för säsongen är de härligt höstiga färgerna såsom petrol, turkos och lila. De ses på bland annat långärmade toppar, huvtröjor och joggingbyxor av mjukaste bomull.

För ytterligare information:
Sofia Wallin, Kollektionschef Kapphl Minikids och Baby, tel 031-771 57 81, mobil 0704-71 57 81
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl, tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

KappAhl är en ledande modekedja med närmare 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2008/2009 var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns på www.kappahl.com.