KAPPAHLS MODEVÅR 2011!

<h1>KAPPAHLS MODEVÅR 2011!</h1>

Kollektionen Clean andas avslappnad komfort där rena former och snitt blandas med en klassisk färgskala i dova toner av grått, khakigrönt, vitt och svart.
      - Bland plaggen ser vi bomullsbyxor och chinos, storskjortor, vita skjortor, printade toppar och trikåbyxor, berättar Carina Ladow, Design- och Inköpschef på KappAhl Dam.

CLEAN

Materialen består till stor del av bomull, viskos och chiffong.

POETRY / ORIENTAL
Ett romantiskt tema där skira blom- och paisleymönster, ljuva pasteller och neutraler möter spets, chiffong och tvättad bomull. Cargobyxor, korsetter, denim och toppar stylas gärna lager på lager och detaljeras med blommönster i olika storlekar och bryts av med accessoarer i mixade metaller.

NUMBER ONE
Rutor och ränder dominerar Number One där skjortor, toppar och korta klänningar erbjuds. Den klassiska rutan har fått sällskap av ränderna. Tvättade bomullstyger ger snyggt skrynkliga skjortor med nytvättad känsla och stylas gärna tillsammans med blekt denim för en avslappnad preppy-look. I färgskalan ingår olika nyanser av navy, aqua, rosa och gult som ger en härlig fräschör och spritter av vårkänslor.

NEW CLASSIC
I detta tema gör den ankellånga byxan stor comeback!

- Stilen känns semidressad och avslappnad men ändå klassisk, säger Carina Ladow. Färgerna går i blått, vitt, beige och svart och det är enkla snitt på plaggen för en stilren känsla. På några av blusarna ser vi diffusa prints av fjärilar, blommor och prickar.

NATURE
Plagg i beige, vitt och tobak tillsammans med broderier som går ton-i-ton kännetecknar temat som KappAhls designers valt att kalla Nature.

- Här är formerna viktigare än plaggen! Det är löst sittande plagg och draperingar som ger den rätta stilen tillsammans med träsmycken och läderaccessoarer, berättar Carina Ladow.

IT’S ALL ABOUT LINEN
I det här temat presenterar KappAhls designers en, för KappAhl, ny byx-siluett. En bredare byxa i linne samt en ballongbyxa är nyckelplaggen och komplimenteras med långa svepande klänningar och kjolar samt toppar. Bland färgerna ser vi blått, vitt, potatis och beige.

FLOWERS
Ett färgstarkt tema som går i rött, rosa, turkost, grönt och ljusblått med blomprint som grund

- Här är det också lösa former på tunikor, jeansjackor och linnen som med fördel matchas med ljus denim med bootcut, berättar Carina Ladow.

För bilder, gå till vår bildbank.

För ytterligare information och bilder:
Carina Ladow, Design- och Inköpschef KappAhl Dam. Tel 031-771 57 02, mobil 0704-71 57 02 E-post: carina.ladow@kappahl.com
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl. Tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56 E-post: monika.kostovska@kappahl.com

KappAhl är en ledande modekedja med drygt 350 butiker och 4 800 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor – kvinnor, män och barn – och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år med familj. Egna designers formger alla plagg. KappAhl blev som första modekedja miljöcertifierad 1999. Under verksamhetsåret 2009/2010 var KappAhls omsättning 5,1 miljarder kronor och rörelseresultat 551 miljoner kronor. KappAhl är noterat på Nasdaq OMX Stockholm. Mer information finns påwww.kappahl.com.