VÅREN SPIRAR på KAPPAHL

Lantlig romantik, moderniserat 80-tal, klassiska ränder och dressade plagg är bara några av detaljerna som ingår i modevåren 2010. På KappAhl har vi valt att sammanfatta säsongen i fem teman på damsidan där färg, mönster och subtila snitt sätter ribban högt.

PALE ROMANCE
En romantisk look där milda toner möts av himmelsblå, grå och vita kulörer ju längre in i säsongen vi kommer. Spetsar, hålstickat och småblommigt matchas med denim för en kaxigt romantisk stil vi gillar mycket.

NEW NAVY
Inspirerade av 80-talet och allas vår popikon Madonna samt den tidlösa randen, kommer New Navy att ge oss en uppdaterad och moderniserad variant av den klassiskt marina looken. Med nitar, dragkedjor och axlar fyllda av attityd samt breda randiga toppar möts vi av en stil där kulörer som rött, blått och svart dominerar i färgskalan.

80’S ROMANCE
Med behagliga lavendertoner som grund möter vi i detta tema nyanser av grå chambray och uppfriskande mintgrönt. Mönsterbilden består av stora rutor i form av skjortor och blusar som med fördel matchas med smala jeans i ljusare tvättar.

COOL JUNGLE
Utility-inspirerade plagg med toner av grönt och petrol matchas med plagg i en romantisk tappning som dekoreras med matt guld. Vi ser blusar i en sval limeton och klänningar med blommönster.

NEW TAILORING
En dressad look där nyckelplaggen är den skräddade kavajen och klassiska pegbyxan. Vi ser volanger, innejackor och nya prints som inspirerats av Asien och naturen. Den korta kavajen matchas gärna med den romantiska klänningen för en uppklädd avslappnad stil som fungerar lika väl till fest som till vardags.

För mer information, vänligen kontakta:
Monika Kostovska, Modepressansvarig. Tel 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

För lån av pressprover, vänligen kontakta:
Jennie Forsström, Presskontakt. Tel 08-21 55 44, mobil 0704-70 59 29