HÖSTEN KNACKAR PÅ DÖRREN I KAPPAHLS SHOWROOM... VÄLKOMMEN HÄRLIGA MODEHÖST!

Vi går en murrig och mysig höst till mötes, men vi bonar inte bara in oss i grovstickat och långa halsdukar – nej, nu är det en lite lyxigare bohem chic stil som gäller, låt oss kalla det för Casual Luxury!

Smakar vi på det begreppet så ser vi framför oss en mix av småblommiga klänningar och tunikor, päls och denim, skinnväskor och breda bälten på höften. Färgskalan går i bruna toner, med inslag av lila och petroleum.

För den klassiska kvinnan har vi uppdaterat den tidlösa kostymen. I höst matchas den gärna med en viktoriansk blus och hellång stickad cardigan. Satsa gärna på en rutig pegbyxa eller en tweedklänning i höst. Färgskalan är potatis och lila, med inslag av grått och dimrosa.

Romantiken blomstrar även i höst, med en nostalgisk snegling åt det folkloristiska. Trenden hämtar livskraft bland annat från inkarikets mäktiga imperium som ger oss en intressant mönsterbild i det stickade. Matchat med romantiska blusar med spets och vidd, ger det en intressant ”stilkrock” som vi gillar! Här ryms nästan inget svart, utan vi föredrar ljusa och neutrala bottnar där mönstret får skapa sitt eget uttryck. Som accent till den neutrala färgskalan ser vi vinrött.

Att skapa kontrast mellan det vida och det smala är fortsatt viktigt för silhuetten i höst. Vi kommer att se många nya former, och lager-på-lager verkar vara här för att stanna ett tag till. Våga ge dig hän åt böljande former, men välj inte bort kroppsnära plagg som framhäver kroppens skönhet. Tillsammans skapar dessa ytterligheter en vacker silhuett som andas modernt 80-tal. Nyckelplaggen har alla stöpts i nya vida former och modeller som står i skarp kontrast till de smala tightsen som gärna får vara blanka. Färgskalan är sober i svart och gråtoner, med inslag av ljung och vitt.