KAPPAHL FÖLJER UPP SUCCÉN med Vintage Stories

<h1>KAPPAHL FÖLJER UPP SUCCÉN med Vintage Stories</h1>

Höstens Vintage Stories-kollektion är en dramatisk och nostalgisk festkollektion, där varje produkt är unik i sin utsmyckning. Här har det tidstypiska lyfts fram i detaljer och kvalitet, med starka influenser från 1920 till 1950-talet.

– Våra designers har inspirerats av gamla filmstjärnekort och second hand plagg som de hittat på resor jorden runt. De har anpassat kollektionen till den moderna kvinnan, säger Carina Ladow, affärsområdeschef KappAhl.

Särskilt klänningarna i kollektionen är mycket effektfulla. De lyxiga materialblandningarna, såsom siden och sammet tillsammans med de arbetade pärldetaljerna ger kollektionen en glamorös känsla. Detta i kombination med att varje produkt finns i begränsad upplaga, gör att kunden får mycket flärd för pengarna.

I kollektionen finns även tidstypiska accessoarer som ramar in Vintage Stories. Liksom tidigare kommer det att finnas ett sortiment av blanka sensuella underkläder, som förstärker hela Vintage känslan.

Nytt för i höst jämfört med vårens framgångsrika kollektion, är Vintage Stories för barn - från minsta babyflickan storlek 62 cl upp till den större flickan storlek 170 cl.

– Det är en bedårande kollektion som innehåller klänningar, kjolar och överdelar samt accessoarar.  Plaggen är överlag påkostade med fina materialval och har i övrigt allt vad en liten prinsessa kan önska sig, säger Carina Ladow.

Färgskalan går i olika grå, rosa och lila nyanser samt svart och puder.

Hela Vintage Stories-kollektionen kommer att finnas i butik måndagen den 19:e oktober.

Vill du veta mer om Vintage Stories, beställa fotografier eller låna prover, kontakta:
Carina Ladow, Affärsområdeschef KappAhl Dam.el 031 7715702, mobil 0704-715702
Monika Kostovska, Modepressansvarig KappAhl. Tel 031 7715556, mobil 0704-715556, e-post monika.kostovska@kappahl.com