KAPPAHL VÄLKOMNAR EN FÄRGSPRAKANDE MODEVÅR!

Hos KappAhl Man kommer vi under våren 2010 att få möta bland annat en modern bohem, en välklädd preppy och en klassik maritim. Alla med en gemensam nämnare – färg!

SOFT DENIM
Ett tema som baseras på denim och där jeansjackan åter får liv tillsammans med nyckelplagg som jeansen och chambrayskjortan. Färgskalan består av tvättade, mjuka nyanser av blått, ljusgrått, cremevitt och rött. Vi ser också mönster såsom ränder och rutor.

MARINE TWIST
Klara färger matchas i det här temat tillsammans med basfärgerna svart och vitt. Seglarrandig trikå, ginghamsrutiga skjortor och finstickade cardigans i glada kulörer stylas med dressade kavajer och slitna jeans för en uppklädd och ledig look. Lite senare i säsongen uppdateras temat med mjuka pasteller för en mer preppy känsla.

ARTISTIC NOMAD
Den välklädda bohemen gör comeback i en uppdaterad version. Neutraler som armégrönt och beige får sällskap av en varmare färgskala. Nyckelplagget är gyllenbeiga chinos som även hittas i starkare kulörer. Farfars knäppning återfinns på såväl T-shirts som skjortor, och de stora rutorna i starka färgkombinationer tar för sig utan att vara blygsamma.

För mer information, vänligen kontakta:
Monika Kostovska, Modepressansvarig, 031-771 55 56, mobil 0704-71 55 56

För lån av pressprover, vänligen kontakta:
Jennie Forsström, Presskontakt, 08-21 55 44, mobil 0704-70 59 29