LILJEHOLMSTORGET NÄSTA FÖR KAPPAHL

I morgon slår modekedjan KappAhl upp portarna på Liljeholmstorget, strax söder om centrala Stockholm. Butiken på Liljeholmstorget kommer att ha hela KappAhls sortiment av dam, herr- och barnkläder.
 – Alla vi på KappAhl är väldigt glada och stolta över att nu finnas i den fina gallerian som boende i Liljeholm har väntat länge på, säger Alice Dobrin, butikchef för KappAhls nya butik.

Torsdagen den 22 oktober öppnar modekedjan KappAhl på Liljeholmstorget. KappAhls strategi är att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra. Den nya butiken är i 2-plan på drygt 800 kvadratmeter och har ett bra läge i den nya gallerian.

Åtta anställda kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och sex säljare. Med butiken på Liljeholmstorget har KappAhl totalt 146 butiker i Sverige och fem i Stor-Stockholm.
    – Det har varit ett stort intresse att få KappAhl hit och vi har själv väntat på att äntligen få öppna för allmänheten. Intresset för tjänsterna i butiken har också varit jättestort. Det ska bli så roligt att efter åtta år som säljare nu få leda denna fräscha butik, säger Alice som gått KappAhls interna ledarskapsutbildning.

Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med en ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

Öppningen sammanfaller med nylanseringen av Vintage Stories, en kollektion där varje plagg har sin personliga historia. Från torsdag och fram till och med söndag får alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet. KappAhl delar också ut presentkort till de 100 första kunderna.

För ytterligare information och bilder:
Alice Dobrin, Butikschef, tel 08-645 22 70
Annette Björklund, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31