STORHEDEN NÄSTA FÖR KAPPAHL

På torsdag öppnar modekedjan KappAhl i Storheden, strax utanför Luleå. Butiken kommer att ha hela KappAhls sortiment av dam, herr- och barnkläder.
    – Vi har sökt lokal länge i området och nu har vi verkligen hittat det bästa läget, säger Ingrid Johansson, butikchef för KappAhls nya butik.

Torsdagen den 19 november öppnar modekedjan KappAhl i Storheden. KappAhls strategi är att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra. Den nya butiken har ett hörnläge och är på cirka 850 kvadratmeter.
    – Här är ett bra och varierande shoppingområde för Luleåborna. Hit kommer många barnfamiljer som gör planerade inköp. Här har vi också många turister om somrarna, säger Ingrid Johansson som har arbetat inom KappAhl i 30 år, de senast åren som butikschef i en av KappAhls tidigare butiker i Luleå.

Åtta anställda kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och sex säljare. Med butiken i Storheden har KappAhl totalt tre butiker i Luleå och 150 butiker i Sverige.
    – Alla vi som arbetar i den nya butiken är gamla KappAhl:are, några sedan två år och några sedan 30 år tillbaka. Det är ett så otroligt roligt och utvecklande företag. Extra spännande är det i butiken nu i juletider med alla mjuka klappar och fina festkläder, säger Ingrid Johansson.

Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

Från torsdag och fram till och med söndag får alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet. KappAhl delar också ut presentkort till de 100 första kunderna.

För ytterligare information och bilder:
Ingrid Johansson, Butikschef, tel 0920-25 12 20
Annette Björklund, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31