KappAhl Barn RIVSTARTAR SÄSONGEN MED PUNKMUSIK!

Punk/Rock-temat är det största för A/W 2009. Den engelska flaggan och Sid Viscous står för inspirationen med snötvättad denim och genomgående punkinfluenser i de självklara färgerna rött, svart och vitt.

Längre fram i höst får de sällskap av lila toner och nya tryck.

Punkstilen gör sig gällande även i höstens partykollektion, och ackompanjeras av svart goth. Lolita-looken med mängder av tyll, spets och glansiga material sticker kaxigt ut hakan. Attityd ligger i tiden!

När vinden blir kyligare plockar vi fram vårt mjuka och mysiga tema Forest. Varma grovstickade plagg och flanell rustar oss för kylan och bäddar för en härlig höstsäsong. Stylingen är romantisk och hämtar inspiration från folkloren med rutor, jacquard, fina broderier och arbetade emblem. Färgskalan går i brunt, grönt, lila, rosa, grått och offwhite.

Den kommande säsongen har vårt denimsortiment en ruggad, sliten och nästan smutsig look, helt i stil med punkrocken. Snötvättat gör storstilad comeback och blir ett av höstens absoluta måsten, allra helst i morotsform med lite vidd upptill och smala benslut.

KAXS kollektionen bjuder på en färgsprakande mix av roliga basplagg. Varianterna är många, lätta att matcha, och tygerna är extra mjuka och bekväma – perfekt för alla lekande barn!

Nytt för säsongen är vår linje med funktionsplagg, perfekta för att hålla de små varma och torra vid busiga utomhuslekar i höst. Alla plagg är vattenresistenta och har massor av funktionella egenskaper såsom handledsvärmare, snölås och reflexer.