BODEN NÄSTA FÖR KAPPAHL

I morgon slår modekedjan KappAhl upp portarna i Enter Gallerian, i centrala Boden. Butiken kommer att ha hela KappAhls sortiment av dam, herr- och barnkläder.
      – Det här ska bli så kul. Folk ringer hela tiden och undrar när vi öppnar. Vi känner oss riktigt efterlängtade av bodensarna, säger Anna Jakobsson, butikchef för KappAhls nya butik.

Torsdagen den 29 oktober öppnar modekedjan KappAhl i Enter Gallerian. KappAhls strategi är att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra. Den nya butiken är i 2-plan på cirka 900 kvadratmeter och har ett bra läge i den nya gallerian.
    – Vi har verkligen bästa läget med fönster ut mot gågatan och gallerian är jättefräsch, ett riktigt lyft för Boden, säger Anna Jakobsson, som har arbetat i över sju år som butikschef för andra firmor i klädbranschen.

Åtta anställda kommer att arbeta i butiken. Det blir en butikschef, en dekoratör och sex säljare. Med butiken i Boden har KappAhl totalt 148 butiker i Sverige.
    – Vi fick in många spontantansökningar redan innan vi gått ut med att vi skulle öppna i Boden. Vårt mode passar här. Vi har ett brett erbjudande för hela familjen och mycket som är miljömärkt, säger Anna Jakobsson.

Öppningen sammanfaller med nylanseringen av Vintage Stories, en kollektion där varje plagg har sin personliga historia. Butikens inredning följer KappAhls moderna inredningskoncept med ljus och lätt inredning. Den är också miljöanpassad, vilket bland annat innebär mindre strömförsörjning till belysning och avkylning.

Från torsdag och fram till och med lördag får alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet. KappAhl delar också ut presentkort till de 100 första kunderna.

För ytterligare information och bilder:
Anna Jakobsson, Butikschef, tel 0921-101 14
Annette Björklund, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31