Kappahl öppnar i brno: i dag får tjeckien en ny modekedja

KappAhl är en ledande modekedja med 325 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. I dag öppnar KappAhl även i Tjeckien, i köpcentrat Olympia i Brno.
    - Det är KappAhls första butik i Tjeckien och det är också inledningen på en offensiv satsning framåt. Nästa år planeras ytterligare ett antal butiker i de större städerna, säger Christian W. Jansson, KappAhls verkställande direktör.

KappAhls strategi är att etablera sig i köpcentra och centrala affärslägen. Den nya butiken är cirka 850 kvadratmeter och kommer att öppnas i ett av Tjeckiens främsta köpcenter, Olympia strax utanför Brno. - Det har funnits ett stort intresse för att vi ska öppna här och även KappAhl har länge varit intresserat av Tjeckien som sin nya marknad. Här finns många som kommer att tycka om vårt mode och det ska bli jätteroligt att arbeta med KappAhls fortsatta expansion i landet, säger Zuzana Cisternas, KappAhls landschef i Tjeckien.

Butiken i Brno öppnar i dag med flera attraktiva premiärerbjudanden. Butiken kommer att ha hela KappAhls sortiment av dam-, herr- och barnmode, inklusive KappAhls ekologiska sortiment Organic Cotton. Butiksinredningen följer KappAhls högt ställda miljökrav för att bland annat minska energiförbrukningen.

För ytterligare information:
Zuzana Cisternas, Landschef Tjeckien, tel. 0704
-71 56 00
Annette Björklund, Informationschef koncernen, tel. 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med mer än 300 butiker och 4 300 medarbetare i Sverige, Norge, Finland, Polen och Tjeckien. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år. Egna designers formger alla plagg. Under tolvmånadersperioden som slutade den 31 augusti 2009, var KappAhls omsättning cirka 5 miljarder kronor och rörelseresultat 525 miljoner kronor. KappAhl är börsnoterat. Som första modekedja blev KappAhl 1999 miljöcertifierat. Ytterligare information finns på www.kappahl.com.

Ladda ner fil: 091016_kappahl öppnar i brno_i dag får tjeckien en ny modekedja.pdf