KAPPAHL ÖPPNAR I RONNEBY

Torsdagen den 15 maj öppnar modekedjan KappAhl en ny butik i Ronneby.
    – Det känns oerhört roligt att kunna bidra till att stärka handeln i Ronneby och jag är övertygad om att en stor kedja som KappAhl kan betyda mycket för centrumhandeln, säger den nye butikschefen Mikael Pålsson.

KappAhls butik i Ronneby blir den 135:e i Sverige. Den nya butiken är på ca 800 kvadratmeter och ligger i den snart färdigställda Galleria Diamanten i Ronneby. Butiken kommer att erbjuda KappAhls hela sortiment av dam-, herr, och barnkläder.

KappAhls strategi är att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra. Totalt får sex personer arbete i KappAhls nya butik – en butikschef, en dekoratör och fyra säljare. Intresset för dessa tjänster har varit mycket stort. Över 200 ansökningar kom in när KappAhl sökte butikspersonal i Ronneby.

Den nye butikschefen Mikael Pålsson har ägt och drivit en butik med fiskeredskap i Karlskrona, men inte tidigare jobbat med mode.
    – Det är onekligen ett byte av bransch, men det känns inte så stort för mig personligen. Kläder har alltid varit ett stort intresse för mig, säger han.

Butiken öppnar på torsdag och fylls just nu med det senaste bad- och sommarmodet i fräscha pasteller för såväl dam som barn och herr. Fram till och med lördag får alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet. KappAhl delar också ut presentkort till de 100 första kunderna.

För ytterligare information:
Mikael Pålsson, Butikschef, mobil 0709-68 92 32