KAPPAHL ÖPPNAR I ESLÖV

Torsdagen den 21 augusti öppnar modekedjan KappAhl en ny butik i centrala Eslöv.
    – Det känns både roligt och spännande att få öppna en butik där KappAhl inte har funnits tidigare. Omgivningen har reagerat väldigt positivt och vår butik är efterlängtad bland de boende. Nu behöver de inte längre åka till Lund eller Landskrona för att handla hos KappAhl, säger nya butikschefen Christel Malmström.

Samma dag öppnar KappAhl även en butik i Malmö och har därmed totalt 288 butiker.

KappAhls strategi är att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra. Den nya butiken ligger mitt i Eslövs affärsstråk, är i ett plan och på 700 kvadratmeter. Inredningen följer KappAhls nya moderna inredningskoncept med en ljus och lätt inredning. Denna har endast testats på ett fåtal butiker tidigare.
    Butiken i Eslöv kommer att erbjuda KappAhls hela sortiment av dam-, herr, barn- och underkläder.
    –
Konceptet gör det möjligt att visa kläderna på ett bättre sätt. Dessutom är det en miljövänlig inredning som kräver cirka 30 procent mindre strömförsörjning till framför allt belysning och avkylning. Ytbehandlingen på inredningen består av rostfritt stål istället för lackade ytor, säger konceptansvarig Magnus Morten.

– Alla avdelningarna har kläder från vårt ekologiska sortiment, Organic Cotton, vilket vi är väldigt stolta över. Kläderna kommer att märkas ut, så att de blir lätta att hitta för våra kunder och vi jobbar på att hela tiden utöka det här sortimentet, säger Christel Malmström.

Totalt kommer sex personer att arbeta i KappAhls nya butik. Och intresset för tjänsterna har varit stort - ett 60-tal personer sökte tjänsterna som butikspersonal. Christel Malmström har arbetat 11 år inom KappAhl och kommer senast från Hässleholm, där hon varit butikschef.

Butiken öppnar torsdag 21 augusti och under invigningsdagarna kommer kunderna att bjudas på såväl happenings som rabatter.

För ytterligare information:
Christel Malmström, Butikschef, tel 0413-17850, mobil 0739-96 12 14