KAPPAHL ÖPPNAR NYTT I CENTRALA MALMÖ

Det går bra för KappAhl i Malmö. Torsdagen den 21 augusti öppnar modekedjan därför sin fjärde butik i Malmö.
    – Vi har länge velat öppna en butik mitt i city. Den här kommer dessutom att utmärka sig genom sitt nya, mer miljövänliga inredningskoncept, vilket känns extra roligt, säger butikschef Christin Olsson.

Samma dag öppnar KappAhl även en butik i Eslöv och har därmed totalt 288 butiker.

KappAhls strategi är att etablera sig i centrala affärslägen och köpcentra. Den nya butiken är på närmare 1 000 kvadratmeter och ligger i Swedbanks ombyggda lokaler mitt i city. Inredningen följer KappAhls nya moderna inredningskoncept med en ljus och lätt inredning. Denna har endast testats på ett fåtal butiker tidigare.
    – Konceptet gör det möjligt att visa kläderna på ett bättre sätt. Dessutom är det en miljövänlig inredning som kräver cirka 30 procent mindre strömförsörjning till framför allt belysning och avkylning. Ytbehandlingen på inredningen består av rostfritt stål istället för lackade ytor, säger konceptansvarig Magnus Morten.

Butiken i Malmö kommer att erbjuda KappAhls hela sortiment av dam-, herr-, barn- och underkläder.

Totalt kommer nio personer att arbeta i KappAhls nya butik, dessutom extrapersonal på helgerna. Intresset för tjänsterna har varit stort, med många sökande både internt och externt. Trots att man bara annonserade via hemsidan var det ett 100-tal personer som sökte tjänsterna som butikspersonal.

– Det är med stolthet och glädje jag ser fram emot att få leda den här citybutiken tillsammans med mina medarbetare, säger Christin Olsson som har arbetat många år som butikschef på KappAhl, nu senast i Lund.

Butiken öppnar på torsdag och fram till och med söndag får alla kunder 25 procent rabatt på hela sortimentet. KappAhl delar också ut presentkort till de 100 första kunderna och rabattkuponger på stan.

KappAhl har sedan tidigare tre butiker i Malmö.

För ytterligare information:
Christin Olsson, Butikschef, tel 040-30 09 20