KAPPAHL LANSERAR BARNBOK MED BRIS

Hela intäkten går till BRIS: KappAhl lanserar ny barnbok

Modekedjan KappAhl har tagit fram en barnbok som nu börjar säljas i företagets alla butiker i Sverige. Boken handlar om hur barn kan få kompisar. Den kostar tio kronor och intäkterna går oavkortat till BRIS arbete att hjälpa utsatta barn.

Boken ”Kinga & kompisarna” berättar om babykängurun Kinga och hans funderingar över hur man får kompisar. I boken frågar han djuren i djungeln om hjälp. De vet precis hur Kinga ska göra. Illustrationerna är gjorda av Ingela Peterson Arrhenius.
    – Hur man skaffar kompisar är ett spännande och aktuellt ämne som rör alla barn. I boken ger vi tips och idéer på hur det kan gå till. Alla pengar vi får in på boken går oavkortat till BRIS och deras viktiga arbete att hjälpa utsatta barn, säger Ann-Marie Heinonen, sponsringsansvarig på KappAhl.

Boken vänder sig i första hand till barn som är i åldern 3-6 år. Den är gjord i det populära Pixi-formatet, 10 x 10 centimeter, med mjuka pärmar. Boken börjar säljas under vecka 17.

KappAhl har under flera år samarbetat med BRIS och på olika sätt stött organisationens arbete med barn och ungdomar som av olika anledningar far illa eller mår dåligt.

Vill du ha ett exemplar av KappAhls barnbok, kontakta Julia Gustafsson, e-post: julia.gustafsson@kappahl.com

För ytterligare information:
Ann-Marie Heinonen, Sponsringsansvarig, tel 031-771 55 95, mobil 0704-71 55 95