KappAhl: Inbjudan till telefonkonferens Q1

KappAhls rapport för första kvartalet 2008/2009, avseende perioden 1 september till 30 november 2008, publiceras den 17 december 2008 cirka kl 11.30 CET. Härmed bjuds press och analytiker in till telefonkonferens samma dag.

Tid: 17 december kl 13.00 CET.

Program: VD och koncernchef Christian W. Jansson och finansdirektör Håkan Westin presenterar rapporten för första kvartalet 2008/2009.

Anmälan: För att delta ring SWE +46 (0) 8 5051 3786 or UK +44 (0)20 7138 0824 Confirmation Code: 4742228 cirka 5-10 minuter före konferensens öppnande.

Presentationen hålls på engelska. Presentationsmaterialet kommer att finnas på www.kappahl.com/ir från cirka kl 12.00 CET den 17 december 2008.

Det finns även möjlighet att lyssna på telefonkonferensen direkt och i efterhand via audiocast på hemsidan. Reprisen finns tillgänglig cirka 1 timma efter telefonkonferensens slut.

Presentationsarkiv - audiocast

För ytterligare information kontakta:
Ola Thorén, Informationschef, telefon 0704-71 56 31
Håkan Westin, Finansdirektör, telefon 0704-71 56 64

KappAhl är en ledande modekedja med mer än 300 butiker och 4 500 medarbetare i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år. Egna designers formger alla plagg. Under tolvmånadersperioden som slutade den 31 augusti 2008, var KappAhls omsättning 4,6 miljarder kronor och rörelseresultat 651 miljoner kronor. KappAhl är börsnoterat. Som första modekedja blev KappAhl 1999 miljöcertifierat. Ytterligare information finns på  www.kappahl.com/ir.

Ladda ner fil: 081209_inbjudan_till_telefonkonferens_Q1.pdf