081119 KappAhl kallar till Årsstämma - KappAhl

KappAhl kallar till Årsstämma

Årsstämma i KappAhl Holding AB (publ) hålls onsdagen den 17 december 2008 klockan 14.00 på bolagets huvudkontor i Mölndal, Idrottsvägen 14. Anmälan om deltagande i stämman skall göras senast torsdagen den 11 december 2008 klockan 12.00.

Anmälan kan lämnas via e-mail till stamma@kappahl.com. Anmälan kan också lämnas per telefon 031-771 55 00, per fax 031-771 58 15, eller per post till KappAhl Holding AB, Årsstämma, Box 303, 431 24 Mölndal. Vid anmälan ska namn, adress, telefonnummer och organisations- eller personnummer och registrerat aktieinnehav anges.

För fullständig kallelse, följ länken: http://investors.kappahl.com/sv/agm/

För ytterligare information vänligen kontakta:
Ola Thorén, Informationschef, Tel. 0704-71 56 31
Håkan Westin, Finansdirektör, Tel. 0704-71 56 64

KappAhl är en ledande modekedja med cirka 4 500 medarbetare och drygt 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år. Egna designers formger alla plagg. Som första modekedja i världen blev KappAhl 1999 miljöcertifierat enligt internationell standard. Huvudkontor och distributionscentral ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Under tolvmånadersperioden, som slutade den 31 augusti 2008, var omsättningen 4,6 miljarder svenska kronor och rörelseresultatet 651 miljoner svenska kronor. KappAhl är noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm. Ytterligare information finns på www.kappahl.com

Ladda ner fil: 081119_kappahl_kallar_till_arsstämma.pdf