KappAhl visar höstmodet: Reklamfilm för att stärka kundrelationerna

Modeföretaget KappAhl presenterar höstens mode genom en stor reklamkampanj som omfattar 19 olika korta reklamfilmer, med start vecka 39.  Kampanjen pågår i omgångar under hela hösten och visar blusar, stickat och festplagg.  Som fotograf anlitades en av världens hetaste unga filmare, det kinesiska underbarnet Rain Li. Som låtskrivare engagerades hitmakaren Johan Åberg.

Stickat är det riktigt stora i höst. Under hösten presenterar KappAhl många spännande stickade modeller. Bland blusarna finns mycket chiffong och kjolarna och klänningarna blir både kortare och vippigare. Med en stor satsning på festplagg tar KappAhl täten inför vinterns fester. Här blandas svart med eldigt rött och kryddas med fina accessoarer och glimmande stenar.
     - Det kvinnliga modet med fransar och volanger är tydliga inslag i vinterns kollektioner. Svart blir på nytt den allra största modefärgen, den här gången i plagg med en mer feminin tappning, säger Carina Ladow, ansvarig för affärsområdet Kvinna på KappAhl.

Höstens reklamfilmer är inspelade på Mallorca. De är korta och visar ögonblick av en kvinnas vardag och fest. Kvinnorna i filmerna är uttrycksfulla och visar olika känslolägen och temperament. Därför valde KappAhl modeller som också var skådespelerskor.
      - Kortare filmer ger oss högre närvaro och kontinuitet i TV-mediet, jämfört med längre filmer. Det ger oss också möjlighet att visa mångfalden i vårt sortiment, säger Meta Ågren, marknadsdirektör på KappAhl.

KappAhls reklamfilmer har filmats av en av filmvärldens hetaste unga filmare, det kinesiska underbarnet Rain Li. 25 år gammal har hon gjort musikvideor med bland andra Justin Timberlake och P. Diddy, reklamfilm med Nike, Boots, Wrigley´s och Coca Cola China och dessutom vunnit specialpris vid filmfestivalen i Cannes för skateboardfilmen ”Paranoid Park”. Hon har utsetts till en av de tio bästa yngre filmfotograferna i världen av branschtidningen Variety.
     - Jag har en egen stil som jag vill förmedla i KappAhls reklamfilmer. Utgångspunkten var att göra dem enkla och vackra med mycket rörelse och poesi. Jag ville också att scenerna skulle passa till den specialskrivna musiken, säger Rain Li.

Musiken är gjord av hitmakaren Johan Åberg. Låten går att ladda ner från KappAhls hemsida och den finns också som ringsignal. Johan Åberg har skrivit låtar till amerikanska megastjärnor som Cher, Christina Aguilera och Jessica Simpson. Han har också skrivit vinnarlåten i tyska, norska, spanska, franska och svenska Idol. Andra artister som sjungit in Johan Åbergs låtar är Victoria Beckham, Charlotte Nilsson, Lena Ph och den kinesiska popsångerskan Wei Wei.

Fakta om KappAhls reklamfilmer: Kampanjen syns under tre olika perioder från och med 22 september till och med 3 december på TV3, TV4, TV4+ och TV6. Första perioden visar blusar och byxor, andra perioden stickat och den tredje perioden handlar om festplagg. Kampanjen följs upp på KappAhls hemsida och i KappAhls butiker och i direktreklam. Kampanjen visas i både Sverige, Norge, Finland och Polen. Totalt rör det sig om 19 olika reklamfilmer.

För ytterligare information:
Meta Ågren, Marknadsdirektör KappAhl, tel 031-771 55 74, mobil 0704-71 55 30
Carina Ladow, Affärsområdeschef Kvinna KappAhl, tel 031-771 57 02, mobil 0704-71 57 02
Ola Thorén, Informationschef KappAhl, tel 031-771 56 31, mobil 0704-71 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med cirka 4 000 medarbetare och närmare 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år. Egna designers formger alla plagg. Som första modekedja i världen blev KappAhl 1999 miljöcertifierat enligt internationell standard. Huvudkontor och distributionscentral ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Under tolvmånadersperioden, som slutade den 31 augusti 2007, var omsättningen 4,5 miljarder svenska kronor och rörelseresultatet 618 miljoner svenska kronor. KappAhl är noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm. Ytterligare information finns på www.kappahl.com