KappAhls Helårsrapport släpps den 29 september

KappAhl tidigarelägger Helårsrapporten en dag. Nytt datum blir den 29 september 2008 och rapporten släpps cirka klockan 7.30. Helårsrapporten gäller räkenskapsåret september 2007 - augusti 2008.

Separat inbjudan till analytikerträff och presskonferens under samma dag kommer inom kort. Det tidigare annonserade datumet var 30 september.

För ytterligare information:
Ola Thorén, Informationschef, tel 031-771 56 31, mobil 070-471 56 31

KappAhl är en ledande modekedja med cirka 4 000 medarbetare och närmare 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år. Egna designers formger alla plagg. Som första modekedja i världen blev KappAhl 1999 miljöcertifierat enligt internationell standard. Huvudkontor och distributionscentral ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Under tolvmånadersperioden, som slutade den 31 augusti 2007, var omsättningen 4,5 miljarder svenska kronor och rörelseresultatet 618
miljoner svenska kronor. KappAhl är noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm. Ytterligare information finns på www.kappahl.com

Ladda ner fil: 080915_kappahls_helårsrapport_slapps_den_29_september.pdf