Ny marknadsdirektör för KappAhl

Meta Ågren tillträder som marknadsdirektör och ny medlem i KappAhls ledningsgrupp. Meta Ågren är i dag senior partner för reklambyrån Forsman & Bodenfors där hon arbetat sedan 2002.

- KappAhl är ett starkt varumärke, framför allt på den nordiska marknaden. Våra expansionsplaner innebär bland annat att utveckla vårt varumärke internationellt. Jag är mycket glad att knyta Meta till vår ledningsgrupp med hennes erfarenhet av marknadsföring i internationella koncerner med välkända varumärken, säger Christian W. Jansson, VD och koncernchef för KappAhl.

Meta Ågren har studerat internationell ekonomi vid Lunds universitet och har tidigare arbetat för Unilever och Johnsson & Johnsson. Hon tillträder sin nya tjänst under augusti månad.

Informationen är sådan som KappAhl Holding AB (publ) ska offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 9 april 2008 klockan 15.01.

För ytterligare information kontakta:
Christian W. Jansson, VD och koncernchef, Tel. 0709-95 02 01
Meta Ågren, Tel. 0733-75 78 26

KappAhl är en ledande modekedja med cirka 4 000 medarbetare och närmare 300 butiker i Sverige, Norge, Finland och Polen. KappAhl säljer prisvärt mode för många människor - kvinnor, män och barn - och riktar sig särskilt till kvinnor 30-50 år. Egna designers formger alla plagg. Som första modekedja i världen blev KappAhl 1999 miljöcertifierat enligt internationell standard. Huvudkontor och distributionscentral ligger i Mölndal, strax utanför Göteborg. Under tolvmånadersperioden, som slutade den 31 augusti 2007, var omsättningen 4,5 miljarder svenska kronor och rörelseresultatet 618 miljoner svenska kronor. KappAhl är noterat på OMX Nordiska börs i Stockholm. Ytterligare information finns på www.kappahl.com. Finansiell information finns på www.kappahl.com/ir.

Ladda ner fil: 080409_ny_marknadsdirektor_for_kappahl.pdf